PEANUT BUTTER-JELLY KAŠE

Věděli jste, že ačkoliv arašídy nazýváme také burskými oříšky, jedná se ve skutečnosti o luštěninu? Z nutričního hlediska mají sice podobný profil jako ořechy, patří ovšem do čeledi bobovitých (stejně jako například sója či hrách).
Každopádně to na jejich příznivém vlivu na zdraví rozhodně nic nemění. Na 100 g obsahují až 26 % bílkovin a mimo jiné se také můžou pyšnit vysokým podílem vitamínů B1, C či E nebo třeba hořčíku a draslíku. Zkrátka a dobře jsou arašídy nutričně bohatá potravina, která má aspoň v mém případě své čestné místo v jídelníčku.

Dnes jsem se nechala inspirovat USA, kde je PB+jelly toast velmi běžným jídlem. My si ovšem tuto kombinaci připravíme ve verzi ovesné kaše s odlehčenou verzí jahodového džemu – nemusíte se ale bát, na chuti jí to ani v nejmenším neubírá!   

 khk-15

Budeme potřebovat:

• ½ hrnku ovesných vloček
• 1 hrnek rostlinného mléka
• 1 lžíce arašídového másla
• ½ banánu
• Špetka soli
• Špetka skořice
• Jahody, datlový sirup
• Na vrch více arašídového máslo a kakaové boby

 

Ovesné vločky vložíme do mixéru a rozmixujeme na mouku. Poté k nim přidáme mléko, arašídové máslo, banán, špetku soli a skořice a opět promixujeme. Mezitím si dáme do misky mražené jahody, které zakápneme datlovým sirupem (či jiným sladidlem) a necháme na 2 minuty povolit v mikrovlnce.

Chvíli počkáme až bude kaše mít pokojovou teplotu a na závěr už jen přemístíme kaši do kokosové misky, přelijeme ji jahodami a přidáme více másla a kakaové boby. Dobrou chuť!

Na obrázku je kokosová miska NATURAL s lžící z kokosového dřeva. :)